Biežāk uzdotie jautājumi

Kā lietot sistēmu

Kā lietot sistēmu?

Lai lietotu sistēmā pieejamo funkcionalitāti, Jums ir jāautorizējas sistēmā.

To Jūs varat izdarīt, izpildot norādījumus, ko saņemsiet reģistrēšanās e-pastā. 

Reģistrēšanās e-pastu Jūs saņemsiet tikai tādā gadījumā, ja Jūsu pārstāvētais uzņēmums būs pieslēgts on-line e-apmācību pakalpojumam.

Kā klienta administrators var pieslēgties sistēmai?

Lai pieslēgtos sistēmai kā klienta administrators, ir nepieciešams atvērt sistēmu: mans.fnserviss.lv 

Atveroties sistēmai, zem sadaļas “Lietotājvārds” un “Parole” izvēlieties opciju “Autentificēties kā administrācija”

 

 

Kā rīkoties, ja es neatceros savu paroli?

In situation when you have forgotten your password, click the "Forgot password" button when the system login window opens.

The system will then ask you to enter your e-mail - here it is important to enter exactly the same e-mail with which you are registered in the system.

You will then receive a link to your email in the next few minutes, which you can click to change your password.

Vai materiāli ir aktuāli?

Cik bieži tiek atjaunoti materiāli?

Materiāli tiek atjaunoti tad, ja notiek izmaiņas LR normatīvajos aktos, kā arī - ja ir jāiekļauj cita informācija, ko konkrētajā laika periodā ir būtiski zināt, kā piemēram - instrukcija par rīcību saistībā ar ārkārtējo situāciju COVID-19 dēļ.

Testu jautājumi un atbildes

Vai tiek atspoguļotas pareizās atbildes uz jautājumiem, ja kādā no jautājumiem ir pieļauta kļūda?

Gadījumā, ja veicot testu, uz kādu no jautājumiem būs sniegta nepareiza atbilde, Jūs redzēsiet sekojošu informāciju:

  • uz cik jautājumiem testā ir sniegtas nepareizas atbildes;

  • būs atspoguļoti visi jautājumi, uz kuriem atbildējāt nepareizi, norādīta nepareizā atbilde un norādīta pareizā atbilde uz konkrēto jautājumu.

Ar drošu elektronisko parakstu parakstīts žurnāls

Kā pārliecināties, ka elektroniski parakstītais žurnāls ir parakstīts ar drošu elektronisku parakstu, ja tas tiek atspoguļots ar jautājuma zīmi?

Ja elektroniski parakstītais žurnāls tiek atspoguļots ar jautājuma zīmi, tas nenozīmē, ka žurnāls nav parakstīts ar drošu elektronisku parakstu.

Par to, ka žurnāls ir parakstīts ar drošu elektronisku parakstu,Jūs varat pārliecināties interneta tīmeklī www.eparaksts.lv, sadaļā “PĀRBAUDĪT vai PARAKSTĪT”.

 

Ko darīt, ja paraksta vietā ir jautājuma zīme?

Ja elektroniski parakstīta žurnāla paraksta vietā tiek atspoguļota jautājuma zīme, Jums nepieciešams pārliecināties, ka programma Adobe Reader ir konfigurēts atbilstoši.

Veicamās darbības:

- atveriet elektroniski parakstīto žurnālu Adobe Reader programmā;

- izvēlieties sadaļu "Edit";

- izvēlieties sadaļu "Preferences";

- kreisajā pusē redzamajā izvēlnē izvēlieties sadaļu "Signature", un "Verification" sadaļā nospiediet pogu "More";

- sadaļā "Windows Integration" jābūt atzīmētām abām izvēlnēm, t.i., gan "Validating Signatures", gan "Validating Certified Documents".

Ar kādiem elektronisko identitāšu veidiem iespējams parakstīt žurnālu?

Žurnālu darbinieks var parakstīt ar sekojošiem elektronisko identitāšu veidiem: • eID karte • Smart ID • eParaksts mobile

Kāpēc neizdodas parakstīt žurnālu ar Smart-ID?

Lai žurnālu varētu parakstīt ar Smart-ID ir nepieciešams kvalificēts Smart-ID konts. Šeit pieejama video pamācība (sākot ar 2:20 min), kurā ir norādītas darbības, ka jāveic, lai uzstādītu kvalificētu Smart-ID - https://www.youtube.com/watch?v=Id2fDRkK6fs&t=140s

Kā uzzināt, ka nepieciešams parakstīt žurnālu?

Tiklīdz Jums būs nepieciešams parakstīt žurnālu, Jūs saņemsiet e-pastā informāciju. Lai parakstītu žurnālu, nepieciešams autorizēties FN-Serviss on-line sistēmā.

Kāpēc, cenšoties parakstīties ar Smart-ID, programma sekundes atskaita, bet uz tālruni neatnāk paziņojums ar verifikācijas kodu?

Šāda situācija parasti notiek, kad telefona maiņas rezultātā vai vienkārši reģistrējot jaunu Smart-ID kontu, tiek izveidots Smart-ID Basic līmeņa konts un vecais Kvalificētais konts netiek izdzēsts, attiecīgi, sistēma nerāda kļūdas paziņojumu, jo gaida atbildi no Kvalificētā konta, kurš vairs nav uz tālruņa.

Smart-ID Basic kontu var izmantot tikai operācijām internetbanku sistēmās. Lai izmantotu "Dokobit" un veiktu elektroniskos parakstus, nepieciešams Smart-ID kvalificēta elektroniskā paraksta konts.

Jūs savu konta līmeni var pārbaudīt, atverot lietotni Smart-ID, spiežot uz izvēlnes augšā, kreisajā pusē, un izvēlnē spiežot uz
"Lietotāja informācija", kur tiks uzrādīts "Konta līmenis".

Ja uzrādītais līmenis ir Basic, tad Smart-ID kontu var atjaunināt dažādos veidos:

  • Biometriskā identifikācija – šis ir vienkāršākais veids, kā to izdarīt, turklāt attālināti, dažu minūšu laikā. Atjaunošanu var veikt izvēlnē spiežot "Iegūt kvalificētu kontu". Iesakām noskatīties šo video pamācību (sākot ar 2:20 minūti).
  • Izmantojot ID karti;
  • Apmeklējot Swedbank, SEB vai Luminor bankas filiāli.


Ja Jūsu Smart-ID konta līmenis, tomēr nav Basic, tad, lūdzu, dariet mums zināmu, kāds līmenis uzrādās viņu Smart-ID lietotnes izvēlnē, un mēs izmeklēsim šo situāciju tālāk.

Nav saņemta sistēmas izsūtīta notifikācija ar piekļuvi FN-Serviss on-line sistēmai

Ko darīt, ja vairāki mani darbinieki nav saņēmuši sistēmas izsūtītos paziņojumus ar piekļuves linkiem?

Ar šādu situāciju diemžēl jārēķinās gan e-pastos uzstādīto spamu filtru dēļ, gan tīri cilvēciskā faktora dēļ - e-pasts nav pamanīts, ir izdzēsts utt. 

No sākuma ir vērts pārbaudīt ne tikai galveno e-pastu iesūtni, bet arī Mēstules, Abonētos e-pastsu, Reklāmas, Nevēlamos.

Ja arī tur nav, tad Jūs kā administrators varat atvērt darbinieku sarakstu, atrast konkrēto darbinieku un manuāli nomainīt viņam paroli. Jauno piekļuvi varat nodot darbiniekam, un, saglabājot izmaiņas, viņš varēs tikt iekšā ar Jūsu piešķirto piekļuvi.

Ko darīt, ja pēc jaunas paroles pieprasīšanas to vēl neesmu saņēmis e-pastā?

Ja neesat e-pastā saņēmis jauno paroli, tad, pirmkārt, būtu vēlams e-pastu pārbaudīt vēl pēc brīža (ir situācijas, kad paroles izsūtīšana var aizkavēties).

Otrkārt, pārbaudiet, vai tā nav nokļuvusi mēstuļu, abonēto e-pastu, reklāmu, nevēlamo e-pastu utt. pastkastē. Ja tiešām neesat to saņēmis, tad rakstiet e-pastu uz info@fnserviss.lv, norādot uzņēmumu, savu vārdu un uzvārdu un aprakstot problēmu.

 

Sadarbība

Kā kļūt par e-apmācību on-line klientu?

On-line e-apmācību sistēma sniedz iespēju jebkuram uzņēmumam nodrošināt saviem darbiniekiem elektroniskās instruktāžas ugunsdrošībā un darba aizsardzībā.

Ja Jūsu uzņēmumam tas ir aktuāli, tad piesakieties pakalpojumam:

Mācību materiāli

Vai ir iespējams atkārtoti noskatīties videomateriālus pēc tam, kad tests ir nokārtots?

Sistēma būtvēta tā, lai pēc apmācību iziešanas videomateriālus atkārtoti noskatīties nebūtu iespējams. Tomēr sadaļā "Instrukcijas" Jūs varat atrast instrukcijas, kas sagatavotas tieši Jūsu pārstāvētajam uzņēmumam, un, izlasot tās, varat iegūt līdzīgu informāciju, ko videomateriālos.

 

Lietotāja sāktonējā reģistrēšanās

Kā piereģistrēties e-apmācību on-line sistēmā?

Lai piereģistrētos e-apmācību on-line sistēmā, Jums ir jāatver sistēmas izsūtītais reģistrācijas e-pasts. Atkarībā no e-pasta, kuru izmantojat, to varat meklēt gan galvenajā iesūtnē, gan mēstulēs, gan abonētajos ziņojumos utt.

E-pastā redzēsiet sekojošu info (attēlā pasvītroti):

  • Lietotājvārdu (kas Jums būs jāatceras, pieslēdzoties sistēmai);
  • Saiti uz paroles iestatīšanu (ja saite nav aktīva, varat to iekopēt interneta pārlūka adrešu joslā un tad atvērt);
  • Pamācību, kā darboties ar sistēmu.

reģ e-pasts

Atkarībā no e-pasta, kuru izmantojat, uzspiežot uz paroles iestatīšanas saites, var būt jāveic sekojošas darbības:

Īsākais ceļš – kad uzreiz ir jāievada sev vēlamā parole divas reizes un jānospiež “Mainīt paroli”:

2x parole

 

Garākais ceļš – kad no sākuma ir jāievada savs lietotājvārds:

 

paroles atjaunošana

 

Pēc lietotājvārda ievadīšanas saņemsiet e-pastu ar saiti uz paroles iestatīšanu:

 

saite paroles iestatiīšanai

 

Uzspiežot uz šīs saites, atvērsies šāds logs, kur jāievada vēlamā parole divas reizes.

2x parole

Pēc vēlamās paroles ievadīšanas jānospiež “Mainīt paroli” un tad arī būsiet pabeidzis reģistrēšanos MansFN e-apmācību sistēmā.

Pēc reģistrēšanās pabeigšanas, lūdzu, pārbaudiet, vai Jūsu profilā ir veikta atzīme pie “Saņemt ziņojumus e-pastā” – tas ir svarīgi, jo pretējā gadījumā nesaņemsiet atgādinājumus no sistēmas par to, ka ir jānokārto apmācības:

ķeksis pie notifikācijām

Droša parole

Ko nozīmē dažādu krāsu līnijas jeb indikatori, uzstādot paroli? Kā es varu zināt, vai mana parole ir droša?

Droša parole sastāv no vismaz astoņām rakstuzīmēm, to skaitā lielajiem/mazajiem burtiem, cipariem un simboliem.

Ja Jūsu izvēlētā parole nav droša (ir par īsu, nesastāv no vajazīgajām rakstuzīmēm), sistēma to neļauj uzstādīt, un ir redzama sarkanā līnija jeb indikators.

Ja līnija jeb indikators ir zaļā krāsā, bet nav pilnā garumā, tad sistēma paroli ļauj mainīt, bet par pilnībā drošu to neuzskata.

Ja llīnija jeb indikators ir zaļā krāsā un pilnā garumā, parole ir pilnīgi droša.